Technik reklamy to bardzo ciekawy i posiadający dużą przyszłość zawód. Łączy wiedzę ekonomiczną, organizacyjną, plastyczną, psychologiczną, a także lingwistyczną. Zdobyta wiedza i umiejętności umożliwią absolwentom podjęcie ciekawej pracy w szeroko rozumianej reklamie, która jest nieodłącznym elementem gospodarki rynkowej.
Jak twierdził Mark Twain: ,,Wiele rzeczy małych stało się wielkimi, tylko dzięki odpowiedniej reklamie.”
Jeśli jesteś osobą komunikatywną, kreatywną i abstrakcyjnie myślącą, otwartą na nowe doświadczenia, odpowiedzialną i systematyczną oraz posiadającą dużą wyobraźnię,
to jest to zawód dla Ciebie .
W technikum reklamy uczymy się:
– tworzenia całościowego przekazu reklamowego,
– grafiki wektorowej i rastrowej – czyli tworzenia elementów identyfikacyjnych firm
i produktów – znaki graficzne, logotypy,
– tworzenia tekstów reklamowych, sloganów, scenariuszy reklam,
– obsługi programów graficznych,
– współpracy z klientami pojedynczymi i firmami,
– sporządzania budżetu kampanii reklamowej,
– pozyskiwania informacji o aktualnych trendach na rynku,
– oceniania skuteczności i efektywności kampanii reklamowej,
– języka obcego stosowanego w marketingu,
– organizacji stanowiska pracy zgodnie z zasadami ergonomii,
– kierowania zespołem pracowników,
– sporządzania niezbędnej dokumentacji w reklamie,
– organizacji sesji fotograficznych,
– projektowania reklamy wizualnej,
– myślenia marketingowego i sposobów działania na współczesnym rynku pracy.
Korzystamy m.in. z takich programów, jak: Photoshop, Inkscape, Powerpoint. Jeśli potrzebujemy wykonać zdjęcia do projektu, korzystamy ze szkolnych aparatów fotograficznych. Posiadamy także stół bezcieniowy oraz lampy. Nasze zajęcia są zarówno teoretyczne,
jaki i praktyczne.
Uczestniczymy w różnorodnych wystawach fotograficznych lub graficznych, a także jeździmy na targi branżowe.
W ramach dodatkowych umiejętności, na zajęciach zawodowych uzupełniających, będzie realizowany przedmiot MARKETING SPOŁECZNOŚCIOWY.
Istotą marketingu społecznościowego (internetowego) jest wykorzystanie Internetu w relacjach z podmiotami zewnętrznymi. W nauczaniu duży nacisk kładziony jest na powiązanie instrumentów e-marketingu z procesami dotyczącymi konsumentów i klientów.
Uczestnik zajęć „Marketing społecznościowy” w szczególności:
- wie, jak wykorzystać Internet jako przedmiot badań oraz medium badań marketingowych,
– posiada wiedzę o zachowaniu konsumentów na rynku internetowym oraz wpływie zachowania konsumenta na e-biznes,
– wie, jak zastosować narzędzia internetowe (m.in. wyszukiwarki, media społecznościowe) w pozyskiwaniu klientów, zwiększaniu ich wartości oraz budowie ich lojalności,
– potrafi wykorzystać najnowsze technologie informacyjne w marketingu, w szczególności w komunikacji marketingowej,
– potrafi zaprojektować i zrealizować strategie biznesowe na rynku internetowym.
Dodatkowe perspektywy zawodowe po realizacji zajęć zawodowych uzupełniających:
– specjalista/menedżer ds. e-marketingu,
– specjalista/menedżer ds. relacji z klientami,
– specjalista/menedżer ds. e-commerce,
– specjalista/menedżer ds. mediów społecznościowych,
– specjalista/menedżer ds. SEM,
– specjalista/menedżer ds. analityki internetowej,
– media planer/buyer.
Praktyki zawodowe trwają 8 tygodni (280 godzin). Nasza szkoła zapewnia uczniom miejsca praktyk dające rzeczywiste warunki pracy właściwe dla nauczanego zawodu, takie jak np. studia fotograficzne. Praktyki odbywają się w kraju i za granicą – w ramach realizacji projektów finansowanych z funduszy Unii Europejskiej.
Kwalifikacje zawodowe:
PGF. 07. Wykonywanie przekazu reklamowego.
PGF. 08. Zarządzanie kampanią reklamową.
Po zdanym egzaminie z danej kwalifikacji uczeń uzyskuje certyfikat kwalifikacji zawodowej wydany przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną, a następnie, po zdaniu wszystkich kwalifikacji, otrzymuje dyplom technika potwierdzający kwalifikacje w zawodzie technik reklamy.
Absolwent technikum reklamy może podjąć pracę w:
- pełnoprofilowych i specjalistycznych agencjach reklamowych jako:
– agent reklamowy – pracownik działu obsługi klienta,
– pracownik zespołu do spraw obsługi zlecenia – account manager,
– pracownik działu kreatywnego,
– autor tekstów i sloganów – copywriter,
– projektant grafiki – art designer,
– pracownik działu produkcyjnego,
– pracownik działu planowania publikacji,
– pracownik działu badań rynkowych,
– pracownik działu mediów – media planner,
- działach marketingu i reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych jako:
– specjalista ds. marketingu,
– specjalista ds. reklamy,
– specjalista ds. kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej – public relations,
- biurach ogłoszeń środków masowego przekazu jako:
– pracownik biura reklamy.
Przedmiot rozszerzony: język angielski lub geografia.
Przedmioty brane pod uwagę w procesie rekrutacji: język polski, język angielski, matematyka, geografia.
Cykl kształcenia w technikum reklamy kończy się uzyskaniem dyplomu technika potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie technik reklamy.