Technik reklamy to bardzo ciekawy i posiadający dużą przyszłość zawód. Łączy wiedzę ekonomiczną, organizacyjną, plastyczną, psychologiczną, a także lingwistyczną. Zdobyta wiedza i umiejętności umożliwią absolwentom podjęcie ciekawej pracy w szeroko rozumianej reklamie, która jest nieodłącznym elementem gospodarki rynkowej.
Jak twierdził Mark Twain: ,,Wiele rzeczy małych stało się wielkimi, tylko dzięki odpowiedniej reklamie.”
Jeśli jesteś osobą komunikatywną, kreatywną i abstrakcyjnie myślącą, otwartą na nowe doświadczenia, odpowiedzialną i systematyczną oraz posiadającą dużą wyobraźnię,
to jest to zawód dla Ciebie .
W technikum reklamy uczymy się:
- tworzenia całościowego przekazu reklamowego,
- grafiki wektorowej i rastrowej – czyli tworzenia elementów identyfikacyjnych firm i produktów – znaki graficzne, logotypy,
- tworzenia tekstów reklamowych, sloganów, scenariuszy reklam,
- obsługi programów graficznych,
- współpracy z klientami pojedynczymi i firmami,
- sporządzania budżetu kampanii reklamowej,
- pozyskiwania informacji o aktualnych trendach na rynku,
- oceniania skuteczności i efektywności kampanii reklamowej,
- języka obcego stosowanego w marketingu,
- organizacji stanowiska pracy zgodnie z zasadami ergonomii,
- kierowania zespołem pracowników,
- sporządzania niezbędnej dokumentacji w reklamie,
- organizacji sesji fotograficznych,
- projektowania reklamy wizualnej,
- myślenia marketingowego i sposobów działania na współczesnym rynku pracy.
Korzystamy m.in. z takich programów, jak: Photoshop, Inkscape, Powerpoint. Jeśli potrzebujemy wykonać zdjęcia do projektu, korzystamy ze szkolnych aparatów fotograficznych. Posiadamy także stół bezcieniowy oraz lampy.
Nasze zajęcia są zarówno teoretyczne, jak i praktyczne.
Uczestniczymy w różnorodnych wystawach fotograficznych lub graficznych, a także jeździmy na targi branżowe.
Praktyki zawodowe trwają 8 tygodni (280 godzin). Nasza szkoła zapewnia uczniom miejsca praktyk dające rzeczywiste warunki pracy właściwe dla nauczanego zawodu, takie jak np. studia fotograficzne. Praktyki odbywają się w kraju i za granicą – w ramach realizacji projektów finansowanych z funduszy Unii Europejskiej.
Kwalifikacje zawodowe:
PGF. 07. Wykonywanie przekazu reklamowego.
PGF. 08. Zarządzanie kampanią reklamową.
Po zdanym egzaminie z danej kwalifikacji uczeń uzyskuje certyfikat kwalifikacji zawodowej wydany przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną, a następnie, po zdaniu wszystkich kwalifikacji, otrzymuje dyplom technika potwierdzający kwalifikacje w zawodzie technik reklamy.
Absolwent technikum reklamy może podjąć pracę w:
- pełnoprofilowych i specjalistycznych agencjach reklamowych jako:
– agent reklamowy – pracownik działu obsługi klienta,
– pracownik zespołu do spraw obsługi zlecenia – account manager,
– pracownik działu kreatywnego,
– autor tekstów i sloganów – copywriter,
– projektant grafiki – art designer,
– pracownik działu produkcyjnego,
– pracownik działu planowania publikacji,
– pracownik działu badań rynkowych,
– pracownik działu mediów – media planner,
- działach marketingu i reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych jako:
– specjalista ds. marketingu,
– specjalista ds. reklamy,
– specjalista ds. kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej – public relations,
- biurach ogłoszeń środków masowego przekazu jako:
– pracownik biura reklamy.
Przedmiot rozszerzony: język angielski lub geografia.
Przedmioty brane pod uwagę w procesie rekrutacji: język polski, język angielski, matematyka, geografia.
Cykl kształcenia w technikum reklamy kończy się uzyskaniem dyplomu technika potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie technik reklamy.