Dzień kariery w Hotelu Hilton

„Niektórzy ludzie śnią o sukcesie, inni budzą się i ciężko na niego pracują.” Jako pierwszy słowa te wypowiedział Winston Churchill. Conrad Hilton, założyciel sieci Hilton Worldwide, użył tego cytatu w jednym ze swoich przemówień – doskonale znał wagę tych słów.

Aby pomóc kolejnym pokoleniom hotelarzy zrozumieć tę mądrość, Double Tree by Hilton w Łodzi zaprosił uczniów klas hotelarskich z  całego województwa na Dzień Kariery do swojego obiektu. W wydarzeniu, które odbyło się 27 listopada br. miała przyjemność uczestniczyć klasa druga technikum hotelarskiego z Zespołu Szkół Nr 3 pod opieką nauczyciela przedmiotów hotelarskich – p. Marioli Lach.

O godzinie 9:20 rozpoczęła się pierwsza część wydarzenia, w czasie której uczniom przedstawiono sieć Hilton, jej 21 marek, historię marki Double Tree by Hilton, schemat organizacyjny Double Tree by Hilton w Łodzi. O działalności Łódzkiej Organizacji Turystycznej opowiedziała v-ce prezes tej organizacji – p. Dagmara Śmigielska, natomiast z działalnością Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego zapoznał jej prezes – p. Ireneusz Węgłowski. Po krótkiej przerwie o godz. 10:20 przyszłych hotelarzy podzielono na grupy i przydzielono do poszczególnych warsztatów:

  • Warsztat Sales & Marketing – tu uczniowie zaczerpnęli wiedzy na temat funkcjonowania działu sprzedaży i marketingu.
  • Warsztat Food & Beverage – podczas czasu spędzonego z menadżerami działów uczniowie dowiedzieli się o standardach panujących w restauracji i barze, o pracy nad koktajlami, obsłudze gości w barze gdzie do wyboru jest ponad 120 rodzajów whisky. Uczniowie mieli też okazję samodzielnie przygotować koktajle bezalkoholowe.
  • Warsztat Conference & Banqueting – z tego warsztatu przyszli hotelarze wynieśli wiedzę o realizacjach eventowych w hotelu i o przygotowaniach do konferencji i bankietów.
  • Warsztat Revenue Managment – Optymalizacja Przychodów – na tym spotkaniu uczniowie dowiedzieli się o zarządzaniu ceną, co w dużej mierze decyduje o dochodowości obiektu.
  • Warsztat Obsługi Gościa – podczas tego warsztatu uczniowie poznali standardy obsługi gości hotelowych, proces ich meldowania, wymeldowania i rozliczania finansowego całego pobytu.
  • Warsztat Działu Utrzymania Czystości – tu poznali techniki sprzątania pokoi hotelowych, dowiedzieli się na czym polega kontrola czystości w hotelu kategorii 4*.

Po udziale w w/w warsztatach nastąpiła przerwa na herbatkę, po czym prowadzący całe wydarzenie Dyrektor Generalny p. Dominik Chrapek przystąpił do podsumowania uroczystości. Najbardziej aktywni podczas trwania warsztatów uczniowie otrzymali nagrody – niespodzianki, po czym wszyscy uczestnicy z opiekunami udali się do Sali Koncertowej na lunch, który był ostatnim punktem programu Dzień Kariery.

Zobacz zdjęcia