Wycieczka do Gdańska, Gdyni i Helu

W dniach 25-27 września 2024 r. uczniowie klas 4TFR, 4TFH, 4LO, 3TMb i 2TR uczestniczyli w wycieczce szkolnej do Gdańska, Gdyni i Helu. Celem wycieczki było poznanie środowiska przyrodniczego Morza Bałtyckiego oraz historii i zabytków Pomorza Gdańskiego.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Starego Miasta w Gdańsku, gdzie zobaczyliśmy Fontannę Neptuna, Trakt Królewski, Dwór Artusa, Bazylikę Mariacką – największą średniowieczną świątynię z cegły w Europie, Wielki Młyn – Żuraw. Przespacerowaliśmy się ulicą Długą i Długim Targiem oraz nabrzeżem Starej Motławy.

Drugiego dnia dotarliśmy na Półwysep Helski – zwiedziliśmy Oddział Narodowego Muzeum Morskiego Fokarium, gdzie uczestniczyliśmy w pokazie karmienia fok połączonym z prelekcją o ich zwyczajach i środowisku życia. Następnie udaliśmy się do schronu przeciwatomowego ,,Makabra XX wieku’’ przedstawiającego strach, ból i cierpienie ludzi w czasie wojny.

W kolejnym dniu zwiedziliśmy Gdynię: jedyne w naszym kraju Muzeum Emigracji, jeden z  najwyższych budynków mieszkalnych  w Polsce – dwie wieże Sea Towers, reprezentacyjną ulicę Śródmieścia – Skwer Kościuszki oraz Okręt ORP Błyskawica i żaglowiec Dar Pomorza.

Wróciliśmy zadowoleni i w wyśmienitych humorach.